Smartum Oy

"Menestyjä-merkin saaminen vaatii vuosikausien menestyksekästä työtä.”

Tommi Rytkönen, toimitusjohtaja 25.5.2017 alkaen, Smartum Oy

Mitä Kauppalehden Menestyjä-merkki teille merkitsee?

Menestyjä-merkki on niin meille, asiakkaillemme kuin kilpailijoillemmekin tunnustus siitä, että Smartum on tehnyt hyvää työtä ja tulosta jo pidemmän aikaa. Se osoittaa meidät myös luotettavaksi kumppaniksi eli vahvistaa Smartum-brändiä auktorisoimalla numeroiden varassa sen hyvän työn, jota olemme tehneet.

Miten Menestyjä-merkki mielestänne eroaa muista taloussertifikaateista?

Menestyjä-merkin saaminen edellyttää pitkäjänteistä työtä menestyksen eteen, eikä kukaan saa sitä yhden vuoden onnenkantamoisella. Siksi tuntui hienolta saada tämä tunnustetun ulkopuolisen tutkimustalon myöntämä sertifikaatti osoituksena sitkeästä työstämme.

Missä olette käyttäneet Kauppalehden Menestyjä-merkkiä?

Menestyjä-merkki näkyy Smartumin toimitiloissa. Lisäksi käytämme sitä verkkosivuillamme sekä markkinointi- ja myyntimateriaaleissamme.

Miten olette viestineet Menestyjä-merkistä henkilöstölle?

Olemme ylpeydellä ripustaneet Menestyjä-merkin toimistomme wall of fame -seinälle muiden tunnustusten joukkoon. Näin merkki näkyy jokaiselle työntekijällemme joka päivä useampaankin otteeseen ja vaikuttaa positiivisesti työilmapiiriin. Tällaisen tunnustuksen saaminen antaa heille myös turvaa tulevaisuuteen.

Olette juuri siirtyneet Smartumin toimitusjohtajaksi Nooa Pankista. Oletteko jo hyödyntäneet Menestyjä-pakettiin kuuluvaa analytiikkaa, yritysanalyysi-raporttia ja toimialatietoa?

Analytiikkapaketti on tärkeä päivittäinen työkalu yritysjohdolle ja talousjohdolle. Hyödynsin henkilökohtaisella tasolla sitä hiljattain, kun puntaroin, onko Smartum seuraava työpaikkani. Menestyjä-paketin Smartumia ja toimialaa kuvaavat luvut vahvistivat ajatukseni siitä, että olin tekemässä oikeaa ratkaisua.

Mikä on Smartumin menestyksen salaisuus?

Smartumin menestyksen taustalla on suomalainen perheyritys ja innovaatio. Yritystämme toisessa polvessa johtava Hyökyvaaran perhe on tehnyt uraauurtavaa työtä luomalla Suomeen markkinan hyvinvointiin liittyville maksuvälineille. Smartum edistää suomalaista hyvinvointia luomalla hyvää työilmapiiriä ja yrityskulttuuria suomalaisilla työpaikoilla.

Millaisia paineita ja haasteita Menestyjä-merkin saaminen kenties yrityksellenne asettaa?

Menestyjä-merkin saaminen asettaa tietysti standardin toiminnallemme, eli nyt tähtäämme siihen, että merkki pysyy. Ja vaikka rima on jo näin korkealla, tehtävämme on parantaa Menestyjä-pisteytystämme vuosittain. Mutta samalla haluaisin muistuttaa siitä, että vaikka luvut kertovat hyvää kieltään Smartumin liiketoiminnan tuloksellisuudesta, työmme perimmäinen tarkoitus ei ole tuottaa vain rahaa ja kauniita numeroita analyytikkojen ihmelteltäväksi vaan edistää aidosti ihmisten hyvinvointia sekä suomalaista työnantajuutta.

Smartum on kotimainen perheyritys ja suomalaisen hyvinvoinnin edelläkävijä. Yli 13 000 työnantaja-asiakastamme edistävät työntekijöidensä hyvinvointia liikunta-, kulttuuri-, lounas- ja työmatkaetujemme avulla. Smartum-etujen piirissä on lähes miljoona työntekijää. Tutustu Smartumin hyvinvoinnin yhteisöön: www.smartumstage.fi


Lisää Menestyjiä

#
Asiakkaamme ovat noteeranneet Menestyjä-merkkimme, ja se on heille tärkeä; onhan meidän palvelumme yksi heidän menestystekijöistään.
#
"Menestyjä-merkki pitää ansaita, sitä ei voi vain ostaa."
#
"Menestyjä-merkki kertoo, että olemme hoitaneet asiakassuhteemme ja liiketoimintamme hyvin."
#
"Olemme uudistajia ja edelläkävijöitä mieluummin kuin reagoijia. Lähtökohtanamme on ihminen."
#
Menestyjä-merkki on tuonut verkkokauppaan lisää uskottavuutta.